
A hazai lízingpiac meghatározó szereplőjénél a stabilitás és az emberi értékek nem célkitűzések, hanem természetes működési alapelvek: az Euroleasing olyan munkahelyet épített fel, ahol négy generáció dolgozik együtt, ahol a szakmai tudás évtizedeken át halmozódik, és ahol a fiatalok lendülete ugyanúgy helyet kap, mint a sokat látott kollégák tapasztalata.
Több mint három évtizede működik stabilan a pénzügyi szektorban, amelynek speciális részterületén, a lízingben évek óta piacvezető szereplő az MBH-csoporthoz tartozó Euroleasing.
Vannak, akik gyakorlatilag a kezdetek óta részei a csapatnak, de a 20-25 éves múlttal rendelkező munkavállalók sem ritkák. „A munkatársak több mint 50 százaléka már legalább 15 éve dolgozik a cégnél” – árulja el Hardicsay Éva, az Euroleasing HR-vezetője, ám ami ennél meglepőbb: ezzel párhuzamosan nagyon jól tudják integrálni a fiatalokat. Olyannyira, hogy az állomány negyedét már a Z generáció tagjai teszik ki.
Sokgenerációs kooperáció
Mindez valóban sokszínű munkavállalói közösséget eredményez: az Euroleasingnél négy generáció dolgozik együtt. Pedig az elmúlt évek munkaerőpiaci fejleményei nem nevezhetők kedvezőknek: Hardicsay Éva szerint a toborzás nehezebbé vált, a fiatalok elvárásai gyorsabban változnak, közben pedig a száguldó digitalizáció újabb és újabb kompetenciákat kíván meg újaktól és régiektől egyaránt.
Abban, hogy az Euroleasing vonzó munkahely legyen, több tényező is szerepet játszik. Az egyik legfontosabb a lízingszektorban felhalmozott vállalati tudás. A társaság belső tudásbázisa nem pusztán szakmai alap a HR-vezető szerint, hanem a céges kultúra egyik alappillére. Ezáltal pedig valódi versenyelőnnyé válik az itt eltöltött évek száma, amelybe sikeresen tudják integrálni a fiatalokat: a népszerű gyakornoki program, a vezetőfejlesztés és a kreativitást ösztönző vállalati környezet egyaránt ezt szolgálja.
„Hozzánk nem csupán tanulni jön a Z generáció, hanem aktívan formálni a jövőt: kíváncsiak vagyunk az ötleteikre, meglátásaikra, sőt kifejezetten ösztönözzük és bátorítjuk a kreativitásukat” – meséli Hardicsay Éva, aki szerint ennek a következménye, hogy a legtöbb gyakornok hosszú távon is a cégnél marad.
Az emberközpontúság stratégia
Az Euroleasing a hazai úttörők közé tartozva ismerte fel a munkahelyi jóllét fontosságát. Ezért számos olyan kezdeményezést működtet, amelyek a munkatársak mentális és fizikai egészségét helyezik előtérbe, mindezt pedig elkötelezetten családbarát szemléletben teszi.
A Családbarát Munkahely elismerés, a Munkahelyi Jól-lét Tanúsítvány, a Szerethető Munkahely díj azt bizonyítja, hogy az Euroleasing többet jelent egyszerű munkahelynél az embereknek: valódi közösséget, amelynek értékes tagjai lehetnek. A cégnél a rugalmas, az egyéni élethelyzethez igazodó munkarend és a teljesítményhez kötött juttatási rendszer mellett arra is hangsúlyt fektetnek, hogy az állományt összetartó és támogató közösséggé kovácsolják.
A vállalat átfogó egészségprogramja minden munkavállaló számára elérhető. Az egészségügyi szűrések és prevenciós programok mellett odafigyelnek arra is, rendszeresen legyen friss gyümölcs a munkavállalóknak, akiket edukációs előadásokkal és workshopokkal is támogatnak a mentális egészség megőrzésében. Ezt belső, kifejezetten a munkahelyi jóllétet célzó közösségi események egészítik ki, miközben visszatérően tartanak mentálhigiénés fókuszú programokat a vezetőknek.
„Nálunk a stabilitás és az emberi értékek nem célkitűzések, hanem természetes működési alapelvek” – szögezi le Hardicsay Éva, aki szerint a céges kezdeményezéseknek is meghatározó a jelentőségük abban, hogy a fluktuáció rendre az iparági átlag alatt marad. Az emberközpontú szemlélet, a családbarát működés, az egészség és jóllét fókuszú programok, valamint a sokgenerációs együttműködés elősegítése mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkavállalói egészségét, kiegyensúlyozottságát és motiváltságát egyaránt támogató Euroleasing olyan munkahellyé váljon, ahol hosszú távon is érdemes maradni.
Az Euroleasingről:
A hazai lízingpiac egyik vezető szereplőjeként az Euroleasing Zrt. több, mint három évtizedes szakmai tapasztalatára és széles körű márkakapcsolataira építve nyújt korszerű és széleskörű finanszírozási szolgáltatást. Innovatív megoldásaival a társaság motorok, személy- és haszongépjárművek, valamint mezőgazdasági gépek és ipari eszközök – például fémipari berendezések, nyomdatechnikai, orvosi és építőipari gépek – beszerzéséhez segíti hozzá az ügyfeleit.
A hazai piacon minden negyedik új autó, valamint minden harmadik új agrárgép finanszírozása az Euroleasing Zrt.-hez köthető, de a vállalat jelentős szerepet vállal a haszongépjárművek és az ipari eszközök beszerzésének támogatásában is. Az MBH Csoport leányvállalata működésének középpontjába a hosszú távú partneri kapcsolatokat és ezáltal a fenntarthatóságot állítja, melynek alapja az ügyfelei számára biztosított kiszámítható és tervezhető pénzügyi háttér, aminek az eredményeként a fejlődés motorja lehet az ügyfelei számára.
Stabil, országos lefedettségű partnerhálózatával és kényelmesen használható online felületeivel az Euroleasing Zrt. megbízható, hosszútávú partnere ügyfeleinek, vállalatoknak és magánszemélyeknek egyaránt.