Ügyintézésről
A konstrukció kiválasztása
Miután a gépkocsi kiválasztásra került, ki kell választani hozzá a finanszírozási konstrukciót: forint vagy deviza alapú finanszírozás, illetve hitel vagy pénzügyi lízing.
A finanszírozási kérelem kitöltése és a szükséges dokumentumok
A finanszírozáskérelmező adatainak megadása és a bírálathoz szükséges dokumentumok leadása a kereskedésben vagy cégünknél történik. A hitelképességi vizsgálat alapdokumentumai:
Magánszemélyeknek:
- Ügyfél által aláírt kölcsön és opciós szerződés vagy pénzügyi lízingszerződés;
- ÁSZF;
- nyilatkozat az okmányok másolásáról;
- KHR nyilatkozat;
- a tájékoztatás tudomásulvételéről szóló nyilatkozat;
- 1. sz. melléklet;
- adatvédelmi tájékoztatás;
- érvényes vezetői engedély;
- vezetői engedély hiányában a Magyarországon kiállított, érvényes személyi igazolvány vagy útlevél személyi adatokat tartalmazó oldalainak másolata. Amennyiben a hitelkérelmező nem rendelkezik vezetői engedéllyel, a gépjárművet ténylegesen vezető személy készfizető kezesként történő bevonása szükséges.
- az alábbi dokumentumok közül legalább egynek a benyújtása szükséges (próbaidőt letöltött legalább 3 hónapos - vagy ha próbaidő alatt van, akkor előtte legalább 6 hónapos munkaviszonnyal rendelkező - határozatlan időre szóló, vagy határozott idejű munkaviszonyból származó jövedelem);
- jövedelemigazolás;
- legutóbbi két hónapra vonatkozó; bankszámlakivonat, amely tartalmazza a jövedelem átutalást;
- NAV által kibocsátott – legutóbbi lezárt adóévre vonatkozó – „NAV jövedelemigazolás”;
- nyugdíjas ügyfél esetében nyugdíjigazolvány és nyugdíj szelvény vagy utolsó 2 havi lakossági bankszámlakivonat;
- saját vagy családi vállalkozás esetében NAV jövedelemigazolás vagy SZJA bevallás valamint a vállalkozás pénzügyi jelentései;
- külföldi jövedelem esetében jövedelemigazolás és utolsó 2 havi lakossági bankszámlakivonat vagy NAV jövedelemigazolás.
Egyéni vállalkozásoknak:
- Ügyfél által aláírt kölcsön és opciós szerződés vagy pénzügyi lízingszerződés;
- ÁSZF;
- nyilatkozat az okmányok másolásáról;
- KHR nyilatkozat;
- Érvényes vezetői engedély;
- vezetői engedély hiányában a Magyarországon kiállított, érvényes személyi igazolvány vagy útlevél személyi adatokat tartalmazó oldalainak másolata. Amennyiben a hitelkérelmező nem rendelkezik vezetői engedéllyel, a gépjárművet ténylegesen vezető személy készfizető kezesként történő bevonása szükséges;
- legutóbbi lezárt adóévre vonatkozó teljes adóbevallás.
Társas vállalkozásoknak:
- Ügyfél által aláírt kölcsön és opciós szerződés vagy pénzügyi lízingszerződés;
- ÁSZF;
- Nyilatkozat az okmányok másolásáról;
- KHR nyilatkozat;
- a cégjegyzésre jogosult személy(ek) aláírási címpéldánya és érvényes vezetői engedélyének másolata; vezetői engedély hiányában a Magyarországon kiállított, érvényes személyi igazolvány vagy útlevél személyi adatokat tartalmazó oldalainak másolata;
- folyó év aktuális főkönyvi kivonata.
A finanszírozó jogosult további okiratok benyújtását is előírni.
Használt gépkocsi finanszírozáshoz szükséges dokumentumok kitöltése és leadása
Használt gépkocsi vásárlása esetén a 2. pontban leírt dokumentumokon kívül a következő okiratokat kell még csatolni a finanszírozási kérelemhez:
- állapotlap (az ügyfélnek és a márkakereskedésnek is alá kell írni);
- a gépkocsi forgalmi engedélyének és törzskönyvének másolata;
- az eredetiség-vizsgálat megindításáról szóló határozat.
Hitelbírálat
Miután a kérelmező adatainak felvétele megtörtént és a szükséges dokumentumok leadásra kerültek, a kereskedő elküldi a dokumentumok másolatait a finanszírozónak. A finanszírozó ennek alapján hitelképességi vizsgálatot és kockázatminősítést végez, melynek során további dokumentációkat és kiegészítő fedezetet kérhet.
A hitelbírálat a következő lépésekből áll:
Gépjárművizsgálat
Elsőként a finanszíroztatni kívánt gépjárművet vizsgáljuk meg. Az árvizsgálat során a gépkocsit értékeljük a jelenlegi piaci érték, a várható értékcsökkenés, valamint a kényszerértékesítés lehetőségei és költségei alapján. Amennyiben egy gépkocsit kockázatosként ítél meg a finanszírozó, a hitelkérelem engedélyezése egyedi döntés alapján történhet.
Hitelképesség vizsgálat
Második lépésben történik a hitelképesség vizsgálat és az adósminősítés. Az elbírálás során a következő szempontokat vesszük figyelembe:
- az ügylet kezdő részlete eléri-e az előírt minimumot,
- a rendelkezésre álló dokumentumok alapján a személyre, illetve annak fizetőképességére utaló negatív jelek nem mutatkoznak.
Pótbiztosíték
Amennyiben a kötelezően benyújtandó okmányok alapján a hitelképesség nem értékelhető vagy nem pozitív megítélésű, egyedi elbírálás alapján további információ vagy dokumentáció bekérése, az önerő emelése, vagy pótlólagos, fedezeti értékkel bíró biztosíték bevonása válhat szükségessé, pl.: természetes személyek, társas vállalkozások készfizető kezességvállalása.
A törzskönyv
A finanszírozott gépjármű törzskönyvét a futamidő végéig, illetve a teljes tartozás kiegyenlítéséig a finanszírozó őrzi.
A biztosítások megkötése
A szerződés futamideje alatt - erre irányuló megállapodás esetén - a gépjárműre teljes körű casco biztosítás megkötése és fenntartása, motorkerékpárra legalább töréskár-biztosítás megkötése és fenntartása szükséges (kivételt képeznek ez alól a finanszírozó casco biztosítás nélküli konstrukciói). Az ügyintézés a kereskedésben történik.
Először a kötelező felelősségbiztosítás megkötéséhez szükséges biztosítási ajánlat kerül kitöltésre, ezután következik a Casco biztosításhoz szükséges adatfelvétel. Amennyiben az ügyfél által kiválasztott biztosítótársaság követelményeket támaszt az ügyféllel szemben (pl. gravírozás, riasztóberendezés, indításgátló stb.), úgy azokat határidőre teljesíteni kell.
A biztosítások megkötése a megbízási szerződés megkötésével lép életbe.
Kérjük, igényelje biztosítási alkuszcégünk, az Eurorisk Biztosítási Alkusz Kft. kedvező biztosítási ajánlatát! Tel.: +36 1 225 4040, web: www.eurorisk.hu
A gépkocsi átvétele
A gépkocsit a kereskedésben lehet átvenni, ahol:
- kiállítják a forgalmi engedélyt, amelybe kölcsön esetén az ügyfél tulajdonosként kerül bevezetésre, pénzügyi lízing esetén pedig üzembentartóként,
- a szerződés mellékletét képező Átadás-átvételi jegyzőkönyvet a kereskedő és az ügyfél aláírja.