Finanszírozásról

Manapság egyre több hirdetés ajánl a figyelmünkbe páratlanul előnyös autóvásárlási konstrukciókat, miközben egyre több újságcikk épp az ellenkezőjét hirdeti ezeknek: az autófinanszírozás kockázatos, mert tervezhetetlenek a terhek, és egyre több a visszavett autó, az eladósodott család. Sajnos a „rémhírek” egy része igaz. Persze emiatt sem megijedni, sem az autóvásárlástól elállni nem kell. Ehelyett cselekedjünk megfontoltan, a finanszírozást és az autóvásárlást többször is gondoljuk át, s mérlegeljünk a szerződés aláírása előtt: vajon a választott konstrukció valóban vállalható terheket ró-e majd ránk és a családunkra, vállalkozásunkra? Kérdezze meg az autófinanszírozó társaság munkatársait, bízzon tapasztalatukban és segítőkészségükben.

Gyakran felmerülő kérdés, hogy miért jó részletre vásárolni bármit is? A legkézenfekvőbb válasz, hogy azért, mert nem áll a rendelkezésünkre a kifizetendő teljes összeg. Ennél fontosabb érv azonban, hogy ebben az esetben a vásárlónál lekötetlen tőke maradhat. És hogy ez miért jó? Vegyünk egy példát! Ha van 3 millió forintunk, akkor azt akár teljes mértékben rákölthetem egy autóra, de ez nem lenne okos döntés, mert az autók nem tartják az árukat, így ez a megoldás csak veszteségeket okoz, felesleges pénzkidobás lenne. Viszont ha csak 1 milliót költünk az autóra, akkor a maradék 2 millió forintot olyasmire fordíthatjuk, ami igazán kifizetődő, ami nyereséget termel. Netán éppen akkorát, amiből az új autó törlesztő részleteit könnyedén ki tudjuk majd fizetni. Ebben az esetben sokkal jobban járunk, mint a készpénzes vásárlással.

A finanszírozás persze az autó teljes vételáránál több terhet ró a hitelfelvevőre, hiszen a finanszírozó pénzügyi partner az általa biztosított finanszírozás után kamatot számít fel. A tőkét terhelő összes költség éves arányát fogyasztók esetében a teljes hiteldíj-mutató (THM) mutatja meg. (A fenti példa esetén például akkor járunk jól, ha hitelünk THM-je alacsonyabb, mint a kezünkben maradt és a befektetett tőke után realizált éves nyereség százalékban kifejezhető értéke.)


Összefoglalva: mielőtt belevágunk egy lízingügyletbe, először is mérlegeljünk; nézzük meg a konstrukció kamatát, THM-jét, vessük össze a futamidőt az autó értékcsökkenésével, és persze azzal se árt számolni, mekkora havi terhet bír el a családi kassza vagy a vállalkozás.


Copyright © SK Trend Kft.ver. 1.2.0